۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

سخنان بزرگان درباره مذهب

 
 * اسکار وایلد : «مذاهب خواهند مرد وقتی‌که واقعیت آن‌ها برملا شود.»
 

 * کارل مارکس : «مذهب، آه ِ شکسته در گلوی محرومان رنج‌دیده و ریشخند دنیای سنگ‌دلی است که زائیدهٔ روح بی‌جان شرایط اجتماعی می‌باشد. دین افیون ملت‌ها است.»
 

 * کارل مارکس : «حماقت انسان دين را آورد و دين حماقت انسان را جاودانه كرد.»
 

 * فردريش انگلس : «دين ناشي از عقل محدود و قاصر بشري است.»
 

 *چارلز داروین :  «من تحت هیچ شرایطی نمی‌توانم بپذیرم که فردی- هرکه می خواهد باشد- آرزو کند که تعالیم دین مسیح واقعی باشد؛ اگر چنین آرزویی به حقیقت بپیوندد، آیات انجیل مبین این است که بی‌ایمان‌ها، که من پدر، برادر و بیشتر دوستانم را جزو این گروه می‌دانم، به عذاب جاودانی گرفتار خواهند شد. این آموزشی است نفرت‌انگیز.»
 

 *برتراند راسل :  «من دین را به دیده یک بیماری و منشأ رنج‌های بی‌شمار می‌نگرم.»
 

 * لنین - سوسیالیسم و مذهب : «مذهب به‌مثابه یوغی ذهنی است که توده‌های زحمت کش را در همه‌جا به‌قبول یک زندگی فقیرانه و منزوی محکوم و مورد تعدی و استثمار دیگران قرار می‌دهد. [...] دین، افیون ملت هاست. مذهب همانند مسکری مجازی است که برده‌گان ِ سرمایه، در نیمه راه تحقق حیثیت انسانی و یک زندگی شرافتمندانه، می‌نوشند.»
 

 * برتراند راسل : «مذهب، بیش از هرچیز متکی به ترس بوده و بر مبنای ترس استوار است.»
 

  * پیتر اوستینف : «مذهب شاهکار خدا است ولی شیطان آن‌را کامل کرده است.»
 

 * فریدریش نیچه : «عیسی به‌عنوان روشن‌بینی غیب‌گوی معرفی می‌شود که اگر در روزگار ما متولد می‌شد جایش گوشه دارالمجانین و تیمارستان‌ها بود.»
 

* ضرب‌المثل آمریکایی :  «مذهب بهترین تانک جنگی است ولی بدترین پالتو است.»
 

* ضرب‌المثل سانسکریتی : «بی‌آزاری بهترین دین است.»
هاینریش هاینه, شاعر آلمانی:
 

«من آگاهم از می‌گساریِ پنهان زاهد// و اندرزش از پاکی آب، نزد خلایق»
 

«این ابتدای کار است. آنجا که کتاب‌هارا می‌سوزانند، انسان‌ها را نیز خواهندسوزاند.»
 

«به‌ محض این‌که مذهب طمع در فلسفه کند، انحطاطش حتمی است.»
 

«در همه جا، تعقیب دگراندیشان، در انحصار روحانیت است.»
 

«سلام من بر کسانی که در دامان مام وطن رنج می‌برند.»
 

«خدا مرا خواهد بخشید، این شغل اوست.»
 

«خدا خر را آفرید تا برای مقایسه در خدمت انسان قرار گیرد.»
 

«خدای زمانه، پول است و پیامبرش روتشیلد.»
 

«دولت نمی تواند چیزی به ما ببخشد مگر این که چیزهای دیگری از کیسه ما برباید.»
 

«مردم پاریس، آزادی را به جهان ارزانی داشتند بدون این‌که انعامی طلب کنند.»
 

«ابلیس، از دیرزمان‌ها بهترین عبادت‌گاه‌ها را بنا نهاده است.»
 

«آزادی، مذهب جدید است، مذهب زمان ما.»
 

«در دوران جهالت، مذهب بهترین راهنمای ملت‌ها بود، همان‌طور که در شب‌های تاریک و ظلمانی یک‌نفر نابینا، بهترین راهنما است؛ او، راه را بهتر از بینایان از چاه تمیز می‌دهد. اما، احمقانه خواهد بود که پس از طلوع خورشید، از آن کور پیروی کنیم.»
 

«لوتر، آلمان را به‌لرزه درآورد، اما فرانس دریک آن‌را ساکت کرد. سیب‌زمینی را او به‌ما داد.»
 

«مذهب پنهان در آلمان، پانته‌ایسم است.»
هاینریش هاینه، شاعر برجسته و خبرنگار آلمانی. زادروز: (۱۳ دسامبر ۱۷۹۷ میلادی) در دوسلدورف. هاینه در تاریخ (۱۷ فوریه ۱۸۵۶ میلادی) در پاریس درگذشت.
مزار او...
حکومت مذهبی از دید شریعتی :
 

 اول بايد ببينيم حكومت مذهبي چيست؟ حكومت مذهبي رژيمي است كه در آن به جاي رجال سياسي، رجال مذهبي (روحاني) مقامات سياسي و دولتي را اشغال مي‌كنند و به عبارت ديگر حكومت مذهبي يعني حكومت روحانيون بر ملت.
 

آثار طبيعي چنين حكومتي يكي استبداد است، زيرا روحاني خود را جانشين خدا و مجري اوامر او در زمين مي‌داند و در چنين صورتي مردم حق اظهارنظر و انتقاد و مخالفت با او را ندارند. يك زعيم روحاني خود را به خودي خود زعيم مي‌داند، به اعتبار اينكه روحاني است و عالم دين، نه به اعتبار رأي و نظر و تصويب جمهور مردم، بنابراين يك حاكم غيرمسئول است و اين مادر استبداد و ديكتاتوري فردي است و چون خود را سايه و نماينده خدا مي‌داند، بر جان و مال و ناموس همه مسلط است و در هيچ گونه ستم و تجاوزي ترديد به خود راه نمي‌دهد بلكه رضاي خدا را در آن مي‌پندارد؛ گذشته از آن براي مخالف، براي پيروان مذاهب ديگر حتي حق حيات نيز قائل نيست. آنها را مغضوب خدا، گمراه، نجس و دشمن راه دين و حق مي‌شمارد و هر گونه ظلمي را نسبت به آنان عدل خدايي تلقي مي‌كند. خلاصه حكومت مذهبي همان است كه در قرون وسطي كشيشان داشتند و ويكتور هوگو آن را بدقت ترسيم كرده است.
 

 دکتر شریعتی، كتاب مذهب عليه مذهب، ص 206ـ207
 
* محمد خاتمی : «آنها اسلامی را می‌خواستند که آزادی را ولنگاری می‌دانست. اسلامی را می‌خواستند که مردم‌سالاری را شرک می‌دانست و مخالف     را معاند و معاند را برانداز و برای نابودی آن برانداز هر عملی را مجاز می‌دانست. آنها اسلامی را می‌شناختند که تحمل و مدارا را ضد دينی‌دانست     و با تحريک احساسات دين‌داران و تئوريزه کردن خشونت و ترور، جوانان متدين و دين‌دار را به اعمال‌خشونت در جامعه ترغيب می‌کرد.»
    * فروغی بسطامی  :  «آنکه خبردار شد ز مسأله عشق// کار ندارد به هیچ ملت و مذهب»
 

   * محمد زکریای رازی : «ادیان و مذاهب علت اساسی جنگ‌ها و مخالفت با اندیشه‌های فلسفی و تحقیقات علمی هستند. کتاب‌هایی که به نام مقدس آسمانی معروف‌اند، کتب خالی از ارزش و اعتبارند و آثار کسانی از قدما مانند افلاطون و ارسطو و سقراط خدمت مهم‌تر و مفید‌تری به بشر کرده ‌است.»
 

   * فریدریش کبیر : «اگر کلیهٔ مذاهب را عمیقأ بررسی نمائیم خواهیم دید که ساختار همگی آن‌ها بر اساس افکاری کم و بیش متضاد که در افسانه‌ها به چشم می خورد، بنا شده است؛ باور کردنی نیست اگر انسانی باعقل سالم و نگاهی انتقادی به‌آن ها بنگرد و به‌نادرستی آن‌ها پی‌نبرد.»
 

    * هاینریش فن کلایست : «به‌وظایف خود عمل کن: این جمله حاوی مفاد آموزشی تمام مذاهب است.»  
 

   * آرتور چارلز کلارک : «تمدن و مذهب، یکدیگر را متقابلأ حذف می‌کنند.»
 

   * ناپلئون بناپارت : «دین بهترین وسیله ‌است برای ساکت نگه‌داشتن مردم.»
 

   * ماکس مولر : «کسی که فقط یک دین را می‌شناسد دین دار نیست.»
 

   * هرمان کستن : «گناه، حاصل تفکرات مذهبی است، تقصیر، از مقوله اخلاقیات است.»
 

    * اسکار وایلد : «مذاهب خواهند مرد وقتی‌که واقعیت آن‌ها برملا شود.»
 

   * استیون واینبرگ : «مذهب توهینی به حرمت بشریت است. انسان‌های نیکوکار به‌عمل خیر  خود و شیطان‌صفتان به زشتکاری خود ادامه می‌دهند، خواه متدین خواه مرتد. اما انسان نیک برای ریاکار شدن، نیاز به دین دارد.»
 

   * مائو تسه تونگ : «مذهب زهر است»
 

     * رالف والدو امرسون : «مذهبی که از علم و دانش می‌ترسد، آبروی خدا را می‌برد و دست به‌خودکشی می‌زند.»
 

    * امانوئل کانت : «مذهبی که به‌عقلانیت اعلان جنگ کند در نهایت شکست خورده است.»
 

  *  كارل ماركس،(نقل به معنی از "در آمدی بر نقد فلسفه حق هگل") : «مذهب، انسان را نمی سازد؛ انسان مذهب را می سازد. مذهب ساخته انسانی است كه در شرایط و جامعه معینی می زیست. دین در واقع تئوری عام، دائره المعارف، معیارهای اخلاقی و بطور كل منطق آن جامعه معین به زبانی عامیانه است. محصولات تئوریك جامعه و اشكالی كه آگاهی (شعور) بخود می گیرد (در شكل مذهب، فلسفه، اخلاقیات وغیره) همه از مناسبات تولیدی و اجتماعی میان انسانها سرچشمه گرفته است.»
 

  * یوهان ولفگانگ گوته : «هرکه صاحب علم و هنر است، دین هم دارد؛ هرکه فاقد آن دو باشد، مذهبی است.»
 

  * ولتر :  «هراسناکترین چیز برای دین و انسان دین خو، منطق و عقل سلیم است»
 

  * ولاديمير لنين : «هر نظم اجتماعی ارتجاعی به دو چیز نیاز دارد: جلاد و روحانی!»
 

   * ولتر : "اولين روحانی جهان اولین شيادی بود که به اولین ابله رسيد."
 

يک فيلسوف تابحال هرگز يک روحاني را نکشته است، در حاليکه روحانيون فلاسفه زيادی را کشته اند.
“دنيس ديروت”
دين، افساري است که به گردن تان مي اندازند، تا خوب سواری دهيد، و هرگز پياده نمي شوند، باشد که رستگار شويد…
“کائوچيو”

 يكي از بزرگترين تراژدي هاي بشريت اين است كه اخلاقيات بوسيله دين دزديده شده است.
” آرتور سي كلارك”

آمار تعداد اماکن مذهبی در سال 75:
 


 

تعداد کتاب و کتاب خانه های ایران ١٦ آبان ١٣٨٥ :
 

شهرزاد نیوز: آمار تعداد کتب و کتابخانه های موجود در ایران اعلام شد. در سراسر نقاط ایران 1700 کتابخانه موجود است که در آنها 16 ميليون جلد كتاب وجود دارد. بر اساس این آمار، سرانه براي هر 4 نفر، يك جلد كتاب و به ازای هر 41 هزار نفر، یک کتابخانه موجود است. بر حسب استاندارد، میانگین تعداد کتاب به ازا هر نفر بايد 5/2 عدد باشد.
 

بدون شرح از قلعه حیوانات!
 


 

نماينده زن مجلس كويت :
 

شما نمي توانيد زني را مجبور كنيد حجاب بپوشد , اينجا ايران نيست
 

ديلي تلگراف چاپ لندن نوشت: دو نماينده زن مجلس كويت با نام‌هاي رولا دشتي و اصيل الاوادي با خودداري از رعايت حجاب در طول برگزاري يكي از جلسات مجلس كويت، جنبش اسلام‌گراي اين كشور را به چالش كشيده‌اند. اين دو نماينده در ميان 4 نماينده زن قرار دارند كه در ماه مي براي نخستين بار در تاريخ كويت وارد مجلس ملي اين كشور شدند.
اقدام اين دو نماينده در عدم رعايت حجاب، موجبات خشم نمايندگان اسلام‌گراي مجلس كويت را فراهم آورده است. آن‌ها بر اين عقيده‌اند كه دو نماينده مذكور، شريعت و يا قانون اسلام را با اين كار مورد بي‌حرمتي قرار مي‌دهند.
زماني كه اين دو نماينده به صورت بي‌حجاب وارد مجلس ملي كويت شدند، سه نماينده اسلام‌گراي مجلس به سرعت مراتب اعتراض خود را نسبت به اقدام آن‌ها ابراز داشتند.
اين در حالي است كه رولا دشتي در مصاحبه با روزنامه انگليسي زبان تلگراف مي‌گويد: شما نمي‌توانيد زني را كه در حال رفتن به بازار و يا كار است مجبور كنيد حجاب بپوشد. اينجا ايران نیست

شریعتی :
 

" برای مبارزه با استعمار، لعن کردن استعمارگر کار احمقانه ای است، بلکه باید سرمایه داری را نفی کرد. تا هر وقت سرمایه داری وجود دارد، ناچار فرشته ترین انسان ها هم استعمارگر می شوند. آدم ها همه از جنس آدمند، ولی نظام های زندگی و نظام های اجتماعی است که استعمارگر و استعمار زده، فریبکار و فریب خور را به وجود می آورد. بدبختی همه روشنفکران نیم بند این بوده است که همیشه با استعمارگر، با ظالم و "بد" مبارزه می کرده اند، در صورتیکه باید با ظلم، با استثمار، با مالکیت فردی و با نظام بهره کشی، که بچه مستقیم آدم را تبدیل به قاتل می کند، مبارزه کرد."

 


 

راهنمای گام به گام تولید انسانهای متعصب مذهبی بر مبنای روش سزار میلان
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دنبال کننده ها